Voordat je naar de werkvloer gaat is het goed om voor jezelf te bepalen vanuit welke perspectieven je naar de werkvloer gaat. Je kunt als het ware meerdere brillen opzetten:

  1. De bril van de klant:
    • Waaruit blijkt dat medewerkers weten wat de klant belangrijk vindt?
    • Waaruit blijkt dat medewerkers nog niet precies weten wat de klant belangrijk vindt?
  2. De bril van het proces:
    • Zijn de processen helder?
    • Wat zorgt ervoor dat dit proces goed of niet goed loopt?
  3. De bril van prestatie:
    • Hoe worden prestaties gemonitord?
    • Hoe zorgt het team dat er continue verbetering is?
  4. De bril van organisatie:
    • Hoe kunnen onderlinge afhankelijkheden minder worden?
    • Worden problemen die het team ervaart effectief opgelost?
  5. De bril van houding en gedrag:
    • Wat zijn positieve en negatieve gewoontes van het team?
    • Welk potentieel is er in je team?

Wil je meer weten over het bezoeken van de werkvloer?

Beluister dan de podcast met Suzan Vernie: Dichtbij als Leider