Voordat je naar de werkvloer gaat is het goed om voor jezelf te bepalen vanuit welke perspectieven je naar de werkvloer gaat. Je kunt als het ware meerdere brillen opzetten:
- De bril van de klant:
- Waaruit blijkt dat medewerkers weten wat de klant belangrijk vindt?
- Waaruit blijkt dat medewerkers nog niet precies weten wat de klant belangrijk vindt?
- De bril van het proces:
- Zijn de processen helder?
- Wat zorgt ervoor dat dit proces goed of niet goed loopt?
- De bril van prestatie:
- Hoe worden prestaties gemonitord?
- Hoe zorgt het team dat er continue verbetering is?
- De bril van organisatie:
- Hoe kunnen onderlinge afhankelijkheden minder worden?
- Worden problemen die het team ervaart effectief opgelost?
- De bril van houding en gedrag:
- Wat zijn positieve en negatieve gewoontes van het team?
- Welk potentieel is er in je team?
Wil je meer weten over het bezoeken van de werkvloer?
Beluister dan de podcast met Suzan Vernie: Dichtbij als Leider